Pnömatik silindir arıza tiplerinde en çok karşılaşılan sorun, silindir milinin hareketi esnasında oluşabilecek kaçakları ve ortamdaki tozun silindir içerisine girmesini engelleyen boğaz keçesindeki deformasyondur.
Boğaz keçesindeki deformasyon sonucu silindirin mili çekme kuvveti düşerken, boğaz kısmından hava kaçakları meydana gelmektedir.
Boğaz keçesinde oluşan deformasyonun başlıca sebepleri silindir milinin burkulmaya ya da eğilmeye maruz kalmasıdır.
Burkulma (dengesiz dikey kuvvetler) ve eğilme (yanal kuvvetler) den dolayı oluşacak olan etkileri engellemek için en uygun yöntem silindir milini klavuz milleri kullanarak yataklama yattırmaktır.
En kaba olarak, bir silindir için yataklama gerekip gerekmediğini anlamak için en basit hesap şu şekildedir;
Silindirin piston çapı Ø50 mm den küçükse; strok, mil çapının 5 katını geçmemelidir.Silindirin piston çapı Ø50 mm den büyükse; strok, mil çapının 3 katını geçmemelidir.
Øpiston (mm) |
16 |
20 |
32 |
40 |
50 |
63 |
80 |
100 |
|
Ømil (mm) |
6 |
8 |
10 |
12 |
20 |
20 |
25 |
25 |
|
Max. kurs (mm) |
30 |
40 |
50 |
60 |
100 |
60 |
75 |
75 |
WHC – H TİPİ YATAKLAMALAR
KULLANILAN SİLİNDİR TİPLERİ
WAC – ISO 15552 PROFİL GÖVDE
WSSC – ISO 6432 KALEM SİLİNDİR
öLÇÜLER
Ø20 – Ø25 – Ø32 – Ø40 – Ø50 – Ø63 – Ø80 – Ø100
WUC – U TİPİ YATAKLAMALAR
KULLANILAN SİLİNDİR TİPLERİ
WAC – ISO 15552 PROFİL GÖVDE
öLÇÜLER
Ø32 – Ø40 – Ø50 – Ø63
Bu yataklama ve silindir tiplerinde klavuz millerinin yataklama işlemi iki türde yapılmaktadır. Burçlu (bushing) yataklama ve rulmanlı yataklama.
Püf noktası:
Silindir; durdurma ve yatay taşıma gibi kuvvetin silindirin hareket doğrultusuna dik yönde uygulanan işlemlerde kullanılıyorsa, burçlu tip yataklama ve yataklı silindirler seçilmelidir.
Pnömatik silindir fabrikamızda, silidir yataklamaları ve yataklardan belirlenen çaplarda ve istenen strokta üretim yapılmaktadır.WGC serisi silindirler, strok ayarlı, sıcağa dayanıklı, çift tablalı gibi farklı opsiyonlarda da üretim yapılmaktadır.