LİNEER HAREKETTE DE HİDTEK

Küreselleşme sürecinin getirdiği, seri imalat sistemlerinin oluşumu ve önüne geçilmez yükselişi bildiğiniz gibi taşıma, montaj, işleme ve paketleme gibi imalat süreçlerinin ve iletiminin kolay ve temiz olması ve kompakt boyutlara sahip olmaları sebebiyle makine ve aparatlarda Otomasyon sistemlerin kullanımı her geçen gün artmıştır.

Küreselleşme sürecinin getirdiği, seri imalat sistemlerinin oluşumu ve önüne geçilmez yükselişi bildiğiniz gibi taşıma, montaj, işleme ve paketleme gibi imalat süreçlerinin ve iletiminin kolay ve temiz olması ve kompakt boyutlara sahip olmaları sebebiyle makine ve aparatlarda Otomasyon sistemlerin kullanımı her geçen gün artmıştır.

 

            Otomasyon sistemlerinde bütün işlemler, tekrar eden dairesel ve doğrusal hareketlerle sağlanır. Bu yapılacak işlemlerde mutlaka bir eksenel kılavuz ve yataklama içinde olmalıdır ki yenilenen hareket bir önceki hareketle aynı olsun. Her türlü taşıma ve hız uygulamalarında yataklama hassasiyeti ve tolerans değerlerini korumak için aşınma olmaması gerekir. Bu nedenle yataklama elemanları sertleştirilmiş ve taşlanmış özel çelikten imal edilir.

            Distribtörlüğünü yaptığımız PMI marka lineer hareket elemanları, otomasyon sistemlerinde bu alandaki ihtiyaca, hassasiyeti, uzun ömürlülüğü ve yüksek çalışma verimliliğiyle sanayicinin güvenle kullanabileceği ve hızlı sekilde ulaşabileceğiniz ürünler olarak cevap  vermektedir.

            Lineer hareket sistemlerinde, yükü taşıyıcı olarak araba ve raylar, hareketi iletici olarakta vidalı mil ve somunları kullanılır. Bu ürünlerin seçimi yapılırken üretici firmaların kataloglarında yer alan formülizasyonlardan yararlanılabilir. Ancak bazı çalışmalarda, bu formüllerdeki bazı değerlere ulaşmak veya kullanıcıdan bu değerleri almak mümkün olamıyor. (kalkış ivmelenmesi, duruş ivmelenmesi, talaş kaldırma esnasında sisteme gelen ekstra yük vs.)

            Aşağıdaki formüllerle birlikte, seçtiğiniz ürünlerin, yapacağınız sistemine uygun olup olmadığı kontrol edilebilir.Lineer araba ve rayların katalog bilgilerinde, maksimum taşıma değerlerini, devirme momentlerine ulaşabilirsiniz. Ancak sistemi bir bütün olarak değerlendirip, arabanın üzerine gelen gerçek yükü ve mağruz kaldığı momenti mutlaka hesaplamak gerekir.

 

Bazı çalışma koşulları ve hesaplama yöntemleri

 

 

Vidalı millerin bağlantı metodları

 

 

 

İzin verilen eksenel yük

 

İzin verilen devir hesabı

 

 

Hesap sonu kontrolü